Ranking Złoty Bankier 2024

Znamy wyniki największego badania jakości obsługi, komunikacji w social media i produktów banków

Poznaj laureatów

Edycja 2024

Za nami XV edycja rankingu „Złoty Bankier”. Rynek finansowy wciąż się zmienia, a wraz z nim zmienia się nasz ranking.

Złoty Bankier to największe badanie sektora bankowego w Polsce, organizowane przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Celem rankingu jest wskazanie instytucji bankowych świadczących najwyższe standardy jakości obsługi, oferujących najlepsze produkty i prowadzących działania wyróżniające na tle konkurencji.

Dodatek

Czytaj dodatek i poznaj pełne wyniki poprzedniej edycji rankingu - Złoty Bankier 2024

Pobierz PDF

Za nami XV edycja rankingu Złoty Bankier.

Kompleksowe badanie jakości obsługi przeprowadziła agencja Minds&Roses – po raz kolejny przekonamy się, który bank najlepiej dba o klienta w wielu kanałach obsługi.

Eksperci Bankier.pl drobiazgowej ocenie poddali produkty bankowe:  konto osobiste, konto dla dziecka, kredyt gotówkowy i kredyt hipoteczny.

Nagrodę za social media przyznaliśmy na podstawie prezentacji, które przygotowały banki oraz ocen kapituły złożonej z ekspertów.

Ocenie internautów poddaliśmy karty płatnicze – czytelnicy Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” zagłospwali w kategorii „Karta płatnicza – najlepszy design”.

Złoty Bank 2024 – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Minds&Roses zweryfikowało wielokanałową jakość obsługi w 14 kluczowych bankach.

Grupa audytorów:

– odwiedziło ok. 750 placówek bankowych

– nawiązało kilkaset kontaktów telefonicznych z infoliniami banków i kontaktów korespondencyjnych

– nawiązało ponad 3000 kontaktów cyfrowych

Ocenie podlegały: podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb, prezentacja oferty oraz szeroko pojęta jakość obsługi.

Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów. Szczegółowe wyniki dostępne są dla poszczególnych banków w dedykowanych raportach.

Banki badane w tej kategorii:

  1. Alior Bank
  2. Bank Pocztowy
  3. Santander Bank Polska
  4. BNP Paribas Bank Polska
  5. BOŚ Bank
  6. Citi Handlowy
  7. Credit Agricole
  8. Velo Bank
  9. ING Bank Śląski
  10. mBank
  11. Bank Millennium
  12. Nest Bank
  13. Pekao SA
  14. PKO Bank Polski
  • Kredyt gotówkowy
  • Konto osobiste
  • Kredyt hipoteczny
  • Konto dla dziecka

Karta płatnicza – najlepszy design

Jak co roku do udziału w plebiscycie Złoty Bankier zaprosiliśmy również czytelników. Internauci wybrali najlepiej zaprojektowaną kartę płatniczą. Na plastikową kartę spojrzeli jak na przedmiot, a nie pakiet usług finansowych. Liczyła się estetyka i forma, trafiająca w gusta czytelników Bankier.pl i „Pulsu Biznesu”.

Każdy z banków mógł zgłosić jedną kartę płatniczą dowolnego typu (debetowa, kredytowa itp.), która spełniała następujące wymagania:

  • Była lub jest dostępna w ofercie dla klientów indywidualnych banku w okresie pomiędzy marcem 2023 r. a marcem 2024 r.
  • Jest wydawana w fizycznej formie (wykluczamy karty wirtualne, wyłącznie mobilne itp.)
  • Nie jest oparta na projekcie generowanym przez użytkownika (tzw. karty z własnym wzorem)

Social media

 W kategorii „Social media” istotne jest to, jak banki wykorzystują media społecznościowe do nawiązywania i wzmacniania relacji z klientami.  W tym roku nagrodę ponownie przyznaliśmy na podstawie prezentacji przygotowanych przez banki. Tym razem jednak wybieraliśmy pewien aspekt, któremu przyjrzymy się bliżej i była to szeroko pojęta edukacja finansowa prowadzona w kanałach social media. Analizy działalności banków w mediach społecznościowych dokonała kapituła, a całość oceny uzupełniły raporty Sotrender i Brand24.

badania jakości obsługi
koniec stycznia - marzec
nabór do kategorii internautów Karta płatnicza - najlepszy design
1 - 29 lutego
nabór do kategorii produktowych i Social media
1 - 29 lutego
głosowanie internautów w kategorii Karta płatnicza - najlepszy design
18 marca - 7 kwietnia
prace kapituły i ekspertów
marzec
ogłoszenie wyników
22 kwietnia

Laureaci

Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Santander Bank Polska Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. Bank Millennium II miejsce
  3. PKO Bank Polski III miejsce
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. PKO Bank Polski Konto osobiste
  2. PKO Bank Polski Konto dla dziecka
  3. VeloBank Kredyt gotówkowy
  4. PKO Bank Polski Kredyt hipoteczny
Karta płatnicza – najlepszy design
  1. Bank Millennium
Social media
  1. ING Bank Śląski
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Bank Millennium Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. ING Bank Śląski II miejsce
  3. Santander Bank Polska III miejsce
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Bank Pekao Konto osobiste
  2. Bank Pekao Konto dla dziecka
  3. Alior Bank Kredyt gotówkowy
  4. PKO Bank Polski Kredyt hipoteczny
Karta płatnicza – najlepszy design
  1. Nest Bank
Social media
  1. ING Bank Śląski
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Santander Bank Polska Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. Getin Noble Bank II miejsce
  3. ING Bank Śląski III miejsce
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Bank Pekao Konto osobiste
  2. Citi Handlowy Karta kredytowa
  3. mBank Kredyt gotówkowy
  4. mBank Kredyt hipoteczny
Karta płatnicza – najlepszy design
  1. ING Bank Śląski
Social media
  1. ING Bank Śląski
Bezpieczny bank – najlepsze praktyki
  1. mBank
  2. BNP Paribas Bank Polska
  3. Alior Bank
Innowacja Fin-Tech
  1. PKO Ubezpieczenia wyróżnienie
  2. SoftPos wyróżnienie
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Getin Noble Bank Złoty Bank - najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. Santander Bank Polska II miejsce
  3. Bank Millennium III miejsce
Nagrody Internautów
  1. Santander Bank Polska Najlepszy spot reklamowy
  2. Citi Handlowy Bank wrażliwy społecznie
  3. PKO Bank Polski Social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Bank Pekao Konto osobiste
  2. Alior Bank Kredyt gotówkowy
  3. Bank Millennium Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
Innowacja Fin-Tech
  1. Concordia Polska TU (Grupa Generali), TUiR Warta, simpl.rent Wyróżnienia
Bezpieczny bank - najlepsze praktyki
  1. Alior Bank, Getin Noble Bank, mBank
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Getin Noble Bank Złoty Bank - najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. Santander Bank Polska II miejsce
  3. PKO Bank Polski III miejsce
Nagrody Internautów
  1. Bank Pekao SA Najlepszy spot reklamowy
  2. Santander Bank Polska Bank wrażliwy społecznie
  3. ING Bank Śląski Social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Santander Bank Polska Konto osobiste
  2. Alior Bank Kredyt gotówkowy
  3. Bank Pekao SA Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
Innowacja Fin-Tech
  1. Bank Millennium i Autopay Nagroda główna
Bezpieczny bank - najlepsze praktyki
  1. Alior Bank, Getin Noble Bank, Nest Bank
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Santander Bank Polska Złoty Bank - najlepsza wielokanałowa jakość obsługi
  2. Bank Millennium II miejsce
  3. Getin Noble Bank III miejsce
Nagrody Internautów
  1. PKO Bank Polski Najlepszy spot reklamowy
  2. Bank Millennium Bank wrażliwy społecznie
  3. ING Bank Śląski Social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Santander Bank Polska Konto osobiste
  2. Santander Bank Polska Kredyt gotówkowy
  3. BNP Paribas Bank Polska Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
Innowacja Fin-Tech
  1. PKO Bank Polski i Coinfirm Nagroda główna
  2. BNP Paribas Bank Polska i Autenti oraz mBank i Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego Wyróżnienia
Bezpieczny bank - najlepsze praktyki
  1. Bank Millennium, mBank, Getin Noble Bank
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. Raiffeisen Polbank Złoty Bank - Najlepsza jakość obsługi
  2. Getin Noble Bank II miejsce
  3. Bank Zachodni WBK III miejsce
  4. Przelewy24 Złoty Fintech – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi – Operator płatności internetowych
  5. InternetowyKantor.pl Złoty Fintech – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi – Internetowe kantory i platformy walutowe
Nagrody Internautów
  1. ING Bank Śląski Najlepszy spot reklamowy
  2. mBank Bank wrażliwy społecznie
  3. mBank Social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Bank Millennium Konto osobiste
  2. Citi Handlowy Kredyt gotówkowy
  3. PKO BP Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
  5. LeaseLink Innowacja finansowa
Kategoria specjalna
  1. mBank, Bank Millennium , Getin Noble Bank Bezpieczeństwo. Najlepsze praktyki
  2. Internetowy Kantor, Kantor Walutowy Alior Banku Bezpieczeństwo. Najlepsze praktyki
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. mBank Złoty Bank - Najwyższa jakość obsługi
  2. eurobank II miejsce
  3. Getin Noble Bank i Bank Millennium III miejsce
Nagrody Internautów
  1. ING Bank Śląski Najlepszy spot reklamowy
  2. ING Bank Śląski Bank wrażliwy społecznie
  3. ING Bank Śląski Social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. Bank Millennium Konto osobiste
  2. Nest Bank Kredyt gotówkowy
  3. PKO BP Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
  5. Alior - Dronn Innowacja finansowa
Kategoria specjalna
  1. Bank Millennium, mBank, Bank Zachodni WBK, Citi Handlowy Bezpieczeństwo. Najlepsze praktyki
Nagroda główna - Złoty Bank
  1. ING Bank Śląski Złoty Bank - Najwyższa jakość obsługi
  2. mBank II miejsce
  3. Bank Millennium i Raiffeisen Polbank III miejsce
Nagrody Internautów
  1. mBank Spot reklamowy
  2. mBank Bank wrażliwy społecznie
  3. ING Bank Śląski Bank w social media
Nagrody w kategoriach produktowych
  1. eurobank Konto osobiste
  2. Alior Bank Kredyt gotówkowy
  3. PKO BP Kredyt hipoteczny
  4. Citi Handlowy Karta kredytowa
  5. Pekao SA Innowacja finansowa
Kategoria specjalna
  1. Bank Millennium, mBank, ING Bank Śląski Bezpieczeństwo. Najlepsze praktyki